6- 25. Hafta

Ünite: BT.6.5. PROBLEM ÇÖZME VE PROGRAMLAMA

Konu: BT.6.5.1. Problem Çözme Yaklaşımları ve Kavramları

BT.6.5.1.9. Problemin çözümünü, benzer problemler için geneller.

BT.6.5.1.10. Matematik ve bilgisayar bilimi arasındaki ilişkiyi tartışır. Günlük plan.











Örnek sorular


dino 2 (resim1)

çimen(resim2)

engel(resim3)

dino1 (resim4)

Örnek SORULAR:

1. Yukardaki kodları inceleyerek programın senaryosunu açıklayın.
Cevap:dino1 kuklası önüne gelen engellerden her kaçtığında bir puan kazanır (engeller sarı renkte) 10 puan topladığında arkadaşının yanına ulaşır.

2. Klavyeden hangi tuşa bastığımızda dino1 kuklası engelden kaçar?
Cevap: Yukarı ok

3. Dino1 kuklasını daha yükseğe zıplatmak için hangi kod bloğunda değişiklik yaparsınız?
Cevap: resim4 teki 0.2 sn de -90x -45 e süzül bloğunda değişiklik yaparız. Y değerini -45 ten daha büyük bir değer yaparsak daha yükseğe çıkacaktır.

4.Engellerin daha hızlı ya da daha yavaş gelmesi için hangi kod bloğu kullanılmıştır?
Cevap: Resim3 teki x'i -2 arttır