Ünite: BT.6.5. PROBLEM ÇÖZME VE PROGRAMLAMA
Konu: BT.6.5.1. Problem Çözme Yaklaşımları ve Kavramları
BT.6.5.1.9. Problemin çözümünü, benzer problemler için geneller.
BT.6.5.1.10. Matematik ve bilgisayar bilimi arasındaki ilişkiyi tartışır. Günlük plan.
Örnek sorular
dino 2 (resim1) |
çimen(resim2) |
engel(resim3) |
dino1 (resim4) |
Örnek SORULAR:
1. Yukardaki kodları inceleyerek programın senaryosunu açıklayın.
Cevap:dino1 kuklası önüne gelen engellerden her kaçtığında bir puan kazanır (engeller sarı renkte) 10 puan topladığında arkadaşının yanına ulaşır.
2. Klavyeden hangi tuşa bastığımızda dino1 kuklası engelden kaçar?
Cevap: Yukarı ok
3. Dino1 kuklasını daha yükseğe zıplatmak için hangi kod bloğunda değişiklik yaparsınız?
Cevap: resim4 teki 0.2 sn de -90x -45 e süzül bloğunda değişiklik yaparız. Y değerini -45 ten daha büyük bir değer yaparsak daha yükseğe çıkacaktır.
4.Engellerin daha hızlı ya da daha yavaş gelmesi için hangi kod bloğu kullanılmıştır?
Cevap: Resim3 teki x'i -2 arttır