Ünite: BT.6.5. PROBLEM ÇÖZME VE PROGRAMLAMA
Konu: BT.6.5.1. Problem Çözme Yaklaşımları ve Kavramları
BT.6.5.1.9. Problemin çözümünü, benzer problemler için geneller.
BT.6.5.1.10. Matematik ve bilgisayar bilimi arasındaki ilişkiyi tartışır. Günlük plan.
Örnek sorular
1. Yukardaki kodları inceleyerek programın senaryosunu açıklayın.
Cevap:dino1 kuklası önüne gelen engellerden her kaçtığında bir puan kazanır (engeller sarı renkte) 10 puan topladığında arkadaşının yanına ulaşır.
2. Klavyeden hangi tuşa bastığımızda dino1 kuklası engelden kaçar?
Cevap: Yukarı ok
3. Dino1 kuklasını daha yükseğe zıplatmak için hangi kod bloğunda değişiklik yaparsınız?
Cevap: resim4 teki 0.2 sn de -90x -45 e süzül bloğunda değişiklik yaparız. Y değerini -45 ten daha büyük bir değer yaparsak daha yükseğe çıkacaktır.
4.Engellerin daha hızlı ya da daha yavaş gelmesi için hangi kod bloğu kullanılmıştır?
Cevap: Resim3 teki x'i -2 arttır